כרית משולשים - Pillow case made out of triangles

יש לי פטיש מטורף למשולשים. בכל מקום ובכל דבר אני מחפשת משהו עם הדפס משולשים. ויש לי חוקים נוקשים לעסק הזה - אני רוצה הרבה משולשים ובדרך כלל רק כאלה השווים בגודלם (אלא אם כן מדובר בדגלונים!), הם יכולים להיות בכל מיני צבעים, וגם הפוכים וביחד הם חייבים ליצור הרמוניה יפה.

זה כל כך יפה בעיניי, שאפילו הכנתי על זה כתבה בבניין ודיור, שם אני עובדת בתור עורכת.
זה כל כך יפה בעיניי, שאפילו חיפשתי באטסי, אלי אקספרס ואי ביי בדים עם משולשים לקנייה.
זה כל כך יפה בעיניי, שקניתי לא מזמן ביריד של נתנאלה תחתיות לסיר של טווילינגן בהדפס משולשים.


מאוד רציתי להכניס משולשים הביתה, אבל ברשת לא הצלחתי למצוא בדים מספיק יפים או לא יקרים מדי. אפילו חיפשתי מפות שעוונית למטבח. בסוף החלטתי שבמקום לחפש, אני פשוט אכין כרית עם משולשים בעצמי, או יותר נכון ציפית לכרית נוי קיימת בסלון.

החלטתי פחות או יותר מה יהיה גודל של כל משולש, הוספתי לזה עוד סנטימטר מכל צד וחתכתי משולשים צבעוניים מכל מיני בדים יפים שיש לי בבית. אגב, הסידור שלהם בכוונה א-סימטרי. (לאחרונה רכשתי סכין-גלגלת שגורמת לחיתוכים להיות כיפים ומהירים, זה בשילוב עם לוח חיתוך ירוק, ממש מקל על העבודה).

אחרי שחתכתי את כולם, סידרתי אותם על השולחן כדי להבין איך בא לי שתיראה הכרית, אפילו מספרתי אותם בעיפרון בצד הפנימי וגם צילמתי את הסדר ליתר בטחון:
הכנתי גם חצאי משולשים שניתן להצמיד בצדדים, אבל בדיעבד הייתי צריכה להכין עוד מלא משולשים ספייר ורק אחרי התפירה להתחיל לחתוך אותם לחצאים, אם בכלל.


אחרי שתפרתי את כל מה שחתכתי גיליתי שהייתי צריכה להכין עוד שורה של משולים, אבל במקום להתחיל לחתוך עוד, הוספתי שתי רצועות בד שחור עם נקודות משני צידי המשולשים.

ככה זה נראה עם רצועות הבד:

בחלק האחורי של הציפית החלטתי לתפור בד ורוד עם נקודות והיות ולא היה לי ריצ'רץ' זמין וגם לא כל כך רציתי לתפור אותו, החלטתי להכין כיסוי אחורי מתחכם שבנוי משני בדים שעוטפים אחד את השני כמעט עד הסוף. את הפטנט הזה למדתי מתישהו באחת הסדנאות של קרן סקובץ'.

מודדים את הגודל של הצד האחורי הרצוי, למשל 45 ס"מ ואז מחלקים בשלוש. אנחנו צריכים שני בדים שווים באורכם שכל אחד מהם מכסה רק שני שליש מהצד האחורי של הכרית, שזה 30 ס"מ. כל חלק תופרים מהצד השני של ציפית ואז הם כאילו משתלבים אחד בתוך השני ויוצרים חפיפה, שמונעת מהמילוי לברוח החוצה.


דחפתי פנימה את המילוי של אחת הכריות שהייתה לי בסלון וזהו - כרית המשולשים מוכנה!
 

עכשיו נראה לי שצריך לטפל בשאר הכריות בסלון...

תגובות