עוגות יום הולדת - Birthday cakes

*אזהרת מסע - בפוסט זה יש מיליון תמונות*

אם לא ידעתם, אחד הטרנדים החזקים עכשיו בתחום העוגות זה עוגות עם זילופים, בעיקר זילוף בצורת כוכב. משום מה דווקא הוא תפס וניתן לעשות איתו המון דברים יפים, כפי שגיליתי לאחרונה.

בדרך כלל אני לא מתעניינת בעוגות ועיצובן, אלא אם כן אני רוצה לאכול אותן או שמדובר ביום ההולדת של אחד מילדיי - אז אני שולפת את כישורי העיצוב והעיטור המוגבלים שלי, את יכולות הפינטרסט הטובות שלי ומכינה עוגה לתפארת המשפחה.



אז לפני שאספר על סדנת הזילופים שיזמתי, אירחתי ולמדתי בה דבר או שניים, קבלו את מצעד העוגות שלי, גם הטובות וגם הרעות זכו לצילום. ממש ניתן לראות את עקומת הלמידה שלי בעוגות. ותזכרו - הבת הגדולה שלי רק בת 5, כלומר הניסיון שלי עדיין מועט.


יום הולדת שנה לעלמה:



יום הולדת שנתיים לעלמה:

יום הולדת 3 לעלמה:


ועוד עוגה של עלמה:



שלוש עוגות ליום הולדת 4 של עלמה:



מה שמיוחד בעוגה שלמטה, זה האותיות. זה לא שטעיתי בכיתוב, אלא שעלמה הייתה כותבת בדיוק ככה את השם שלה. ופשוט העתקתי ממנה:





עוגת יום הולדת 5, ארנב שהוא דוב?

ויש גם את עמית - ואת שתי העוגות שלו עד כה:




יום ההולדת הקרוב, יהיה של עמית, בחודש ינואר, ואחרי שראיתי שעוגות מזולפות זה העניין עכשיו, החלטתי ללמוד איך עושים את זה. הזמנתי חברה שמבינה עניין והיא במקרה קונדיטורית והצעתי לה להסביר לי ולכמה חברות נוספות מה צריך לעשות. 

למה לא נרשמתי לסדנה אמיתית? דווקא נרשמתי, אבל יש רשימת המתנה ארוכה, וגם זה לא זול בכלל. לצערי הבעיה עם סדנה שיוזמים והיא לא מסודרת, זה שצריך לקנות הכל, אבל הכל מאפס כך שיספיק לכל המשתתפות. היינו 4 בנות בסדנה ואחרי שהתחלקנו בהוצאות, זה יצא הרבה יותר זול ולא פחות מקצועי או כיף.

אני לא אכנס כאן לכל תהליך היצירה, אלא רק אתאר את השלבים בגדול. גיליתי שזה ממש לא מסובך, בטח אם עובדים לפי הוראות מדויקות. מה שיותר חשוב, זה לבחור תמונה נכונה שאותם רוצים לזלף על עוגה. לא קטנה מדי ולא עם יותר מדי פרטים קטנים. אני בחרתי את אלזה מ"לשבור את הקרח" עוד טרנד שמסרב לעזוב.

שלבים טרום זילוף: הכנתי עוגת שוקולד עגולה ערב קודם ומרחתי אותה בשכבת קצפת צמחית וגם הדפסתי תמונה בשחור לבן



מעתיקים את הציור על נייר אפיה


לאחר מכן הופכים את הציור ועוברים על הקווים שלו בצד הפנימי בעזרת הזלפת שוקולד מריר בצנטר מינימלי - O או 1


מניחים את הציור במקפיא כדי שיתקשה ולאחר כמה דקות מניחים אותו על העוגה ומניחים אותם יחד במקרר לכמה דקות


לאחר מכן מנסים את קלף את הנייר ולקוות שכל הציור עם השוקולד יישאר על העוגה


ככה זה אמור להיראות, לשמחתי רוב הקווים עברו מהנייר לעוגה ומה שלא, השלמתי בקלות עם המזלף




ועכשיו מתחילים לזלף עם צנטר בצורת כוכב קטן. כמובן שצריך להכין קצפת ולערבב עם צבעים שונים ולהכניס לשקיות הזילוף. אגב, לא כדאי להכניס לשקית יותר מדי, כי הקצפת נמסה עם הזמן ועדיף לזרוק אותה מהשקית ולמלא בחדשה שוב



מלכת הקרח עם השיער הלבן כמובן
והכל כחול מסביב, בדיוק (?) כמו בסרט


וככה זה נראה בערך ב-12 בלילה, אחרי כמעט 3 שעות של עבודה מאומצת


למחרת לקחתי את העוגה לגן ושמעתי שהילדים התלהבנו מהיצירה וגם אהבו את הטעם. זה נחמד וחשוב לדעת, כי לי לא היה לב לפגוע ביצירה הזו.

עדכון עוגות חדשות:

עוגת מיקי מאוס, עמית בן 3


עוגת ראש השנה

תגובות

  1. מה מס' הצנטר כוכב? איפה ניתן לרכוש? בבקשה אין לי מושג בדברים האלה...

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, הצנטר שהשתמשנו בו היה מספר 27 ורכשנו אותו ב"פעמית סטור" בצומת סגולה. אבל אני בטוחה שיש אותו בחנויות אחרות.

      מחק
  2. ולגבי השוקולד שאיתו עברת על הקווים של הדמויות... זה שוקולד מריר רגיל?

    השבמחק
  3. כן, שוקולד מריר רגיל לחלוטין שהמסנו במיקרוגל

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה