לומדת לצלם


לאחרונה התחלתי ללמוד צילום אצל צלם העיתונות דובי פיינר. קניתי מצלמה מקצועית וטובה (מתנת יום הולדת מאוחרת מהבעל), ואפילו תיק ענק למצלמה וחיכיתי שהקסם יתחיל.

לצערי, בשביל הקסם צריך לעבוד קשה,ואסור לצלם במצב צילום אוטומטי. גיליתי משהו, שכנראה ידעתי תמיד אבל הדחקתי - כדי לצלם טוב נכון ויפה, צריך להבין את הקטע הטכני - צמצמים, מהירויות וכולי. אז אני עדיין לומדת, ומרגישה ממש בחיתולים, אבל כבר התחלתי להבין מה אני אוהבת לצלם ומה פחות.

קודם כל חשוב לי לדעת לצלם את הדברים שאני יוצרת או תופרת, בצורה מקצועית, למשל שיהיו על רקע לבן, יעמדו יפה, ויצטלמו בצורה יפה וחדה. בינתיים זנחתי את התפירה ואין לי תוצרים לצלם, אז פתחתי סטודיו מאולתר בבית ותרגלתי את הצילומים על הבובות של הילדים. ואפרופו הילדים, גם התמונות שלהם יוצאות עכשיו הרבה יותר טוב.

דבר נוסף שאני אוהבת לעשות, זה "למסגר דברים" - למצוא פריים מעניין ולתפוס אותו בזמן, דבר שאני חושבת שנכנס אצלי כמו אצל רבים אחרים, בזכות השימוש באינסטגרם. אני פחות מתחברת לנופים של ים ושקיעות, ויותר מעניין אותי שמישהו או משהו קורה בתמונה.

אז הנה מקבץ של כמה תמונות שצילמתי לאחרונה ואהבתי במיוחד. ברור שעל כל תמונה ממש טובה, מחקתי עוד מאות, אם לא אלפי תמונות גרועות במיוחד.

צילומי בובות - עומק שדה קטן:










 צילומי טבע - עומק שדה קטן:
 




צילומי בובות בסטודיו מאולתר בבית - כמה בריסטולים ומנורת שולחן:






ולסיכום, רגע אחד קטן שמנציח 3 בנים בגילאים שונים, שלבושים בצבעים משלימים וכמובן פסים:






תגובות

  1. נהדר.
    עומק שדה קטן = עומק שדה רדוד :-)
    אחרי הקורס אצל דובי, תרדי ממאות תמונות לכמה בודדות, פתאום תראי שאת מגיע לתוצאה הרצויה מהר מאד.
    בהצלחה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה