בית מארח: טרפת של חרוזי גיהוץ

לפני שלוש שנים קניתי באיקאה קופסה ענקית של חרוזי גיהוץ, אבל מעולם לא השתמשתי בה, רק עבור שזירה של כמה שרשראות מכוערות במיוחד עם הילדים. ואז לפני כמה חודשים גיליתי את הקופסה מחדש, קניתי את המשטחים שמיועדים לעבודה עם החרוזים, הראיתי לילדים מה צריך לעשות ונפלנו חזק לתוך עניין החרוזים! תוסיפו לזה עשרות רעיונות מדהימים לפרויקטי גיהוץ בפינטרסט ותבינו שהקופסה עומדת להיגמר בקרוב.



כשנודע לי שאני צריכה לעשות "בית מארח" לילדי כיתה א' של בתי, ישר ידעתי שנעשה חרוזים. כדי חל ליפול לבנאליות, הוצאתי את הרעיונות הכי מדליקים שיש: גיבורי על, מיניונים, פרוזן, דונאטס ועוד. הדפסתי לילדים דוגמאות, השגתי מחברה עוד לוחות עבודה, חיממתי את המגהץ ויצאנו לדרך.

הילדים - 2 בנות ו-4 בנים בכיתה א' ממש זרמו עם הפעילות ואף הציעו רעיונות מגניבים משלהם. הפעילות עם החרוזים נמשכה כשעה, כשבהתחלה היה להם קשה לשחק עם החרוזים הקטנים (מוטוריקה עדינה), אבל הם קלטו מהר את העניין ותפסו את המיומנות. מי שסיים, עזר לאחרים למיין את הצבעים הנדרשים ולמקם אותם על הלוח. בסוף גיהצתי את הלוחות (לא לשכוח נייר אפייה שיפריד בין המגהץ לחרוזים!), הוספתי מגנט מאחור בדבק חם (למי שרצה) וכולנו התיישבו לאכול פיצה - מרוצים עד הגג. בית מארח? קטן עלי... עד שנה הבאה.












תגובות