סדנה ליצירת מגנטים מעוצבים


קודם כל נתחיל ממה שחשוב באמת. המערכונים של ארץ נהדרת על אמהות משקיעות, נהדרים ומצחיקים בעיני. מספר פעמים פנו אלי אנשים שונים ורמזו שהם רואים אותי כחלק מהטרנד המאוס (?) הזה. ובכן, אני אכן רואה את עצמי כאמא משקיעה, אבל (נראה לי) שאני יודעת את הגבולות בין נורמליות לחולניות, ויותר מזה - אני משקיעה איפה שבא לי ואיפה שמתאים לי, לא בכל קבלת שבת ולא בכל אירוע כיתתי. אפילו במשלוחי מנות של הילדים לא השקעתי, כי זה פחות מעניין אותי.



אז איפה אני כן משקיעה? למשל, כשעלמה הייתה כוכבת השבוע בכיתה שלה ולכבוד זה הייתי צריכה להגיע לכיתה ולהעביר לילדים הרצאה כלשהי של חצי שעה. יכולתי לבחור לדבר על העבודה שלי, על טיולים לחו"ל, ספורט, תזונה בריאה, סדרות טלוויזיה וכו', אבל כאן בחרתי כן להשקיע. הכנתי לילדים סדנת קצרה ליצירת מגנטים מעוצבים.

נורא התלבטתי אם הסדנה תתאים ל-30 ילדים בכיתה א', בנים ובנות, ולאחר התלבטות נוספת החלטתי שכדי להקל על הילדים, אני אביא להם קיטים מוכנים עם כל החומרים, שהם רק יצטרכו לחבר ולהדביק את הכל לפי הסדר. אז כדי להכין 30 קיטים מראש, רתמתי את ילדיי עלמה (7) ועמית (4) לעניין שישבו איתי ערב שלם, פינצ'צ'ו עיגולים מקרטון, גזרו מדבקות, מיינו מגנטים ופקקים וסידרו הכל בשקיות שקופות.

ביום הסדנה כל ילד קיבל את הקיט הבא שהכיל:
2 פקקי בקבוקים (אגב, לא מדובר בפקקים אמיתיים, אלא במתכות דמוי הפקקים שניתן להזמין מעלי אקספרס בכמויות)
2 מגנטים קטנים שנקנו בחנות יצירה בארץ (100 בשקית)
3-4 עיגולים צבעוניים מקרטון קשיח - כל ילד קיבל יותר משני עיגולים, סתם כדי שיהיה להם ממה לבחור
2 מדבקות אפוקסי תלת ממדיות (מעלי אקספרס כמובן)
2 מדבקות בצורת קאפקייקס או עוגה





כשהגעתי לכיתה, הצגתי לילדים את המגנטים שהכינותי מבעוד מועד (תמיד חלמתי להגיד את זה!) ולאחר מכן, עלמה חילקה לכל ילד את הקיט האישי שלו. לאחר מכן הדגמתי להם את שלבי ההדבקה השונים וגם עברתי בין כולם ועזרתי להדביק. אגב, הבאתי דבק חזק במיוחד כדי המגנטים ידבקו היטב לפקקים.

שמחתי לגלות שכל הילדים צלחו את המשימה בהצלחה רבה. פה ושם היו פאשלות, אבל בדיוק בשביל זה הבאתי גם חומרים ספייר כדי לעזור בתיקונים. בסוף הסדנה, כשהדבק התייבש, הילדים הכניסו את תוצרים חזרה לשקיות ולקחו את זה הביתה - מתנה להורים.

הנה חלק מהתוצרים:



תגובות